15 ліпеня ў вёсцы Пятралевічы на Слонімшчыне прайшоў вясковы сход, на якім прадстаўнікі ўладаў, аператара перавозчыка і мясцовага аўтобуснага парка абмяркоўвалі магчымасць пусціць у вёску маршрутны аўтобус ці хаця б маршрутку. Пабываў на сходзе і карэспандэнт партала gs.by, які таксама з’яўляецца жыхаром Пятралевіч.
Вяскоўцы ў Пятралевічах хочуць мець свой аўтобус
Выступае Віктар Марчык
Гэты сход стаў вынікам ліста вяскоўцаў на імя страшыні Слонімскага райвыканкама з просьбай працягнуць-пусціць некаторыя рэйсы пятага гарадскога аўтобуснага маршруту праз Пятралевічы. Пад лістом падпісаліся 50 чалавек.
Выступае прадстаўнік перавозчыка
У пачатку размовы праблему адсутнасці грамадскага транспарту ў Пятралевічах і неабходнасці працягнуць сюды маршрут гарадской “пяцёркі” агучыў мясцовы грамадскі актывіст Віктар Марчык, цешча якога жыве ў Пятралевічах.
Думаюць
— Мы просім вас, прадстаўнікоў улады і перавозчыка, пайсці насустрач людзям і пусціць у вёску некаторыя рэйсы гарадской “пяцёркі” — хаця б раніцай, апоўдні і вечарам. У вёсцы шмат пенсіянераў, інвалідаў і дзяцей, якім цяжка дабірацца да прыпынкаў у горадзе. Сродкі для гэтага патрэбна знайсці ў мясцовым ці абласным бюджэце, — эмацыйна агучыў транспартную праблему вяскоўцаў Марчык.
Ёсць праблема
Людзі на сходзе таксама выказваліся пра неабходнасць транспартнага спалучэння Пятралевіч са Слонімам, не стрымліваючы эмоцый.
Каля крамы
— Праблема ёсць. Мы гэта бачым. Але простага яе вырашэння тут не будзе. Калісьці пры Саюзе і ў пачатку яшчэ двухтысячных гадоў у Пятралевічы хадзіў аўтобус ЛАЗ. Ён разварочваўся на кольцы ў другіх Пятралевічах. Цяпер тых ЛАЗаў даўно няма ў эксплуатацыі, а ў Беларусі з’явіліся дзяржстандарты, паводле якіх вялікі гарадскі МАЗ у вёску мы пусціць не можам. Дазвол на гэта нам не дасць ні ДАІ, ні дарожнікі. Дый абсталяваць кольца для развароту такога аўтобуса сёння каштуе 40 мільёнаў рублёў. Не думаю, што такія грошы можна цяпер знайсці ў мясцовым бюджэце. Таму адназначна кажу, што “пяцёрку” пусціць у Пятралевічы не атрымаецца, па законе не атрымаецца. У аўтапарка ёсць 5 малых МАЗаў, але іх не хапае і на гарадскія маршруты, а новых ніхто нам не дасць, бо такіх машын больш проста не выпускаюць. Ёсць у горадзе прыватнае транспартнае прадпрыемства “Албікус” з малымі машынамі, магчыма, патрэбна ім прапанаваць гэты маршрут… На сённяшні дзень зразумела толькі адно: праблема ёсць, і ўсім зацікаўленым бакам патрэбна садзіцца разам і думаць, як яе можна вырашыць, — падсумаваў размову прадстаўнік перавозчыка.
Мясцовая бабуля і яе ўнучкі
На развітанне вяскоўцам паабяцалі абазначыць шляхі вырашэння транспартнай праблемы іх вёскі ў пісьмовым адказе пасля ўсебаковай прапрацоўкі гэтага пытання.
На ганку
Пасля заканчэння сходу прадстаўнікі ўладаў і транспартнікаў паехалі ў другія Пятралевічы аглядаць ранейшае аўтобуснае кольца на колішнім канечным прыпынку аўтобуса.
Як будзе вырашацца транспартная праблема жыхароў прыгарадных Пятралевіч, мы будзем сачыць і далей.
Представитель ЖКХ пояснил, от каких жилищно-коммунальных услуг можно отказаться, а от каких – нельзя.
Возраст наступления первого цикла и возраст вступления в менопаузу связаны с продолжительной жизнью женщины, считают…
Национальный банк установил новые курсы валют на вторник, 17 июня 2025 года. Доллар подешевел, а…
Министерство труда и социальной защиты напомнило, какие данные обязательно должны быть указаны в расчетном листке…
По предварительным данным, около 16:00 на 16-м километре автодороги Р-145 «Гродно — Острино — Радунь…
Сумма ущерба, причиненного огнем, составила 168 000 рублей.